Case Study:

Jak zwiększyć sprzedaż z newslettera sklepu, wykorzystując wiadomość powitalną?

na przykładzie

Cele działań

Wzrost wielkości bazy newslettera

  • Dodanie formularza zapisu typu pop-up (10% rabatu na pierwsze zakupy)
  • Dodanie wiadomości powitalnej z zachętą (10% rabatu)

Wzrost konwersji z newslettera

  • Dodanie formularza zapisu typu pop-up (10% rabatu na pierwsze zakupy)
  • Dodanie wiadomości powitalnej z zachętą (10% rabatu)

Rozbudowa bazy

JAK TO ZROBIĆ?

Co daje formularz pop-up? Zwrócenie uwagi subskrybentów na newsletter

Możliwość prezentacji zachęty zakupowej w atrakcyjnej formie

Możliwość łatwiej segmentacji odbiorców np. kobieta, mężczyzna

Wiadomość powitalna

Większość sklepów internetowych oferujących newsletter komunikację z klientem na etapie zapisywania się do newslettera kończy na wysłaniu wiadomości aktywacyjnej.

Jednakże w momencie potwierdzenia przez użytkownika chęci uczestniczenia w newsletterze mamy wyjątkową możliwość wysłania pierwszych komunikatów sprzedażowych, które jak pokazują badania mają bardzo dużą skuteczność.

Efekty

Średnio popup z formularzem zapisu daje 360% więcej subkrypcji, niż dotychczasowy (uśredniony okres 4-6 miesięczny).

W ciągu 23 dni nastąpił wzrost bazy o 16.44% dzięki formularzowi popup i wiadomościom powitalnym.

Zapisy do newslettera dla Pań stanowią 29% zapisów do bazy Panów.

Poprawa konwersji

JAK TO ZROBIĆ?

Dotychczasowy email marketing marki Willsoor opierał się o uniwersalny szablon emailowy udostępniany za darmo przez jeden z sysemów do masowej wysyłki emaili. Nie oferował on jednak możliwości sprzedażowych, które da się osiągnąć projektem dedykowanym pod specyficzne potrzeby marki. Projektowanie zaczęto od sformułowania istotnych elementów efektywnego maila sprzedażowego:

Przykładowe kreacje

Przykład 1

Przykład 2